چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024

یادواره شهدای روحانی استان آذربایجان شرقی با حضور نماینده ولی فقیه در سپاه انقلاب اسلامی و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، ائمه جمعه و جماعات و جمع کثیری از روحانیون حوزه‌های علمیه در تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، یادواره شهدای روحانی استان آذربایجان شرقی، صبح امروز با حضور آیت الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه انقلاب اسلامی، آیت الله آل هاشم امام جمعه تبریز، جمعی از روحانیون حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی و نیروهای نظامی و انتظامی در سالن اجتماعات مصلی امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد.

سردار کریمیان فرمانده سپاه عاشورا در ابتدای این یادواره به ایراد سخنرانی پرداخت و با اشاره به آمار بالای شهدای روحانی، بر ضرورت معرفی این شهدا تاکید کرد.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام والمسلمن سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با تاکید بر پیشتازی روحانیون در جامعه خاطرنشان کرد: همراهی با ولی فقیه و زمان شناسی از الزامات پیشتازی روحانیت است.

در بخشی از این مراسم، کلامی شاعر و مداح اهل بیت(ع) اشعاری به زبان فارسی و آذری را با موضوع شهدای روحانی و ماه محرم قرائت کرد.

در پایان این همایش، از کتاب " میهمانان ملکوت" رونمایی و از برخی خانواده‌های شهدای روحانی، تجلیل شد.

گفتنی است، تاکنون تعداد چهار هزار شهدای روحانی در سراسر کشور شناسایی شده که سهم استان آذربایجان شرقی تعداد 141 شهید روحانی است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha